HGF om presentkorten: Inte bra att motparten blev upprörd

 

Hyresgästföreningen i Strängnäs idé om att lotta ut presentkort till dem som lämnar in klagomål på sin hyresvärd får nu kritik från de egna leden.

Fastighetstidningen har i en uppföljande artikel varit i kontakt med Hyresgästföreningen centralt, som menar att sådana här frågor ligger hos regionerna.

Och Marcus Kjellin, förhandlingsstrateg på Hyresgästföreningen region Mitt menar att det här var att ta ett steg för långt.

– Hyresgäster ska inte få presentkort om de anmäler brister i sitt boende. Det måste vara på eget initiativ, menar Marcus Kjellin på Hyresgästföreningen Mitt, som kommentar till hur deras lokalförening agerat.

– När vi går ut så här är det viktigt att man säkerställer att vi kan använda resultatet, men vi ska inte väcka upprördhet hos motparten. Då kan det vara svårt att få acceptans för resultatet av det. Sedan är det nog inte så lämpligt att begära in brister från hyresgäster och förena det med priser. Trovärdigheten bygger på att hyresgäster gör det på eget initiativ, säger Marcus Kjellin till Fastighetstidningen.

Läs hela artikeln här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vänligen håll en god ton när du kommenterar. Personangrepp, rasistiska uttalanden och dylikt är inte tillåtet. Kommentarer som går över gränsen kommer att raderas.